14 Aralık 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Son Dakika Turizm

Helal kruvaziyer sektöründe 2028’de hedef 225 milyar dolar

Uluslararası kruvaziyer şirketlerinin her şey dahil yolculuklara farklı bir müşteri kitlesine hitap eden ve müslüman gezginlerin inanç temelli ihtiyaçlarıyla uyumlu imkanların dahil edilmesi, helal kruvaziyer pazarının büyümesini sağlıyor. 2027 yılında 39.5 milyon yolcuya ulaşması beklenen uluslararası kruvaziyer yolcu sayısının ortalama yüzde 7’sini helal kruvaziyer turizimden yararlanmak isten kişilerin oluşturması bekleniyor. Ayrıca helal turizm kapsamında yapılan harcamaların ise 2028 yılında 225 milyar dolara kadar yükselmesi bekleniyor.

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren öncü global teknoloji şirketi Mastercard, kruvaziyer turizmi pazarının büyümesine yönelik bir araştırma yayınladı. Uluslararası Kruvaziyer Hatları Birliği’nin (CLIA) verilerinden yola çıkılarak oluşturulan araştırmaya göre 2019 yılında 29,7 milyon yolcu ile başarılı bir performans sergileyen sektör, 2020 yılında başlayan COVID-19 salgınından etkilendi ve yolcu sayıları 5,8 milyona geriledi. Sektör, kademeli bir toparlanma beklentisi ile 2021 yılında 4,8 milyon yolcuya düşerken, 2022 yılında 20,4 milyon kişiye ulaşarak güçlü bir şekilde geri döndü. 2023 yılında 31.5 milyon yolcuya ulaşan uluslararası helal kruvaziyer pazarının önümüzdeki dönemde güçlü şekilde büyümeyi sürdürmesi ve sırasıyla 2024’te 36 milyon, 2025’te 37.3, 2026’da 38.5 ve 2027’de de 39.5 milyon yolcuya ulaşması bekleniyor.

Kuzey Amerika pazar lideri

Kruvaziyer endüstrisinin küresel görünümü, bazı bölgelerin pazarda daha belirgin bir konuma sahip olduğu gösteriyor. Örneğin Kuzey Amerika %62’lik payıyla en büyük bölgesel kruvaziyer gemi pazarını oluşturuyor. Pazardaki bu hakimiyetin başlıca nedeni, önemli uluslararası oyuncuların varlığı ve köklü bir endüstri altyapısı bağlı olduğunu gösteriyor.

Helal gemi̇ seyahati̇ konseptine büyük ilgi

Global kruvaziyer turizm bünyesinde her şey dahil yolculuklara farklı bir müşteri kitlesine hitap eden ve müslüman gezginlerin inanç temelli ihtiyaçlarıyla uyumlu imkanların dahil edilmesi helal kruvaziyer pazarını büyütüyor. Son yıllarda küresel helal turizm pazarı etkileyici bir büyüme kaydetti ve önümüzdeki on yıl içinde daha da genişlemesi bekleniyor. Bu doğrultuda helal turizm pazarının 2028 yılında 230 milyona ulaşması bekleniyor. Ayrıca helal turizm kapsamında yapılan harcamaların 2028 yılında 225 milyar dolara yükseleceği öngörülüyor.

Helal kruvaziyer yolcularının toplam kruvaziyer pazarı içindeki oranı kayda değer bir değişim geçiriyor. 2019-2023 yılları arasında toplam kruvaziyer yolcularının ortalama %3-4’ünü helal kruvaziyer yolcuları oluşturdu. Bu oranın 2027 yılına kadar ortalama %7’ye yükselmesi ve helal kruvaziyer turizm dostu gemi seyahatlerine yönelik talebin artacağı tahmin ediliyor. Bu eğilim kruvaziyer endüstrisi için önemli bir fırsat sunuyor. Bu fırsattan yararlanmak için kruvaziyer şirketleri helal turizm dostu olanakları geliştirmeye odaklanarak hizmetlerini helal turizm seyahat pazarına yönelik pazarlama çabalarını yoğunlaştırması gerekiyor. Helal turizimden yararlanmak isteyen gezginlerin özel ihtiyaç ve tercihlerine hitap etmek pazarın büyümesini sürdürmesi önemli unsur olarak öne çıkıyor.

Dijital ödemeler ilk sırada

Misafirlerin gezi rezervasyonu yapmaktan gemideki hizmetleri satın almaya kadar çeşitli işlemler gerçekleştirdiği gemi seyahatleri için de geçerli olmakla birlikte kruvaziyer yolcularının %85’inin debit veya kredi kartı ile ödemeyi tercih ettiği görülüyor. Yolcuların çoğu temassız ödemeleri tercih ederken, bu durum bir yolcu gemisinin yoğun ortamında önemli olan hızlı ve sorunsuz işlem arayışına yönelik artan bir eğilime işaret ediyor.

Dijital ödemeler artarken, yolcuların kayda değer bir kısmı ise nakit ödemeyi tercih ediyor. Bu durum, gemi seyahatlerinin nakit işlemlerini kabul etmeye devam etmesi gerektiğini gösteriyor. Öte yandan toplam ödemeler içindeki yöntemleri sırasıyla e-cüzdan (%19), QR kod ödemeleri (%19) ve mobil ödemeler (%17) şeklinde sıralanıyor. Özellikle işlem kolaylığı, kullanımı, harcamaları takip etme yeteneği ve artan akıllı telefon penetrasyonu bu ödeme yöntemlerinin kullanılmasına yönlendiriyor.